<< Wstecz     Dalej >>

Język a Media

Perspektywy i zagrożenia komunikacji/języka we wspołczesnych mediach

Tą dwutomową publikacją poświęconą zagadnieniom języka i zagadnieniom komunikacji jej Redaktorowie pragną wyrazić przekonanie, "iż jedną z najważniejszych cech współczesnego naukowego dyskursu o mediach jest …realizm badaczy, owocujący dojrzałą, zdystansowaną analizą, daleką zarówno od naiwnej wiary w moc nowych technologii komunikowania, jak i od nadmiernego wobec nich krytycyzmu. Z pewnością etapy optymistycznego zachłyśnięcia możliwościami nowych mediów, zwłaszcza mediów społecznościowych mamy już za sobą. Wiara, że internet to synonim wolności przekazu, nieograniczonej i wolnej twórczości, globalnej skumulowanej wiedzy aktywnych użytkowników oraz „neutralności” otwartej, zdecentralizowanej i rozproszonej technologii jest już tylko wspomnieniem. Podobnie, jak sądy potępiające „media stare”, głównie telewizję, za jakoby wyrządzanie globalnych szkód poznawczych również do końca nie okazały się prawdziwe. Dzisiaj natomiast doskonale wiemy, że wszystkie media, bez wyjątku, łączy ideologizacja komunikacji połączona z dyferencjacją zarówno po stronie nadawczej (dyferencjacją technologiczną, instytucjonalną i programową), jak i po stronie odbiorczej (połączona z zmianą zachowań recepcyjnych). Wszystkie one spaja też fakt kreowania bardzo wielu medialnych obrazów świata - równocześnie odseparowanych od siebie światopoglądowo, psychologicznie i estetycznie. Jest ich tak wiele, jak wiele jest wspólnot interpretacyjnych połączonych wyznawanym światopoglądem. Powyższa opinia nie stanowi aktu wartościowania – to konstatacja".

Powiekszenie

Powiekszenie

  << Wstecz     Dalej >>
English version

Strona główa

Lista tytułów
Varia  01
Varia  02
Varia  03
Varia  04
Varia  05
Varia  06
Varia  07
Varia  08
Varia  09
Varia  10
Varia  11
Varia  12
Varia  13
Varia  14
Varia  15
Varia  16
Varia  17
Varia  18
Varia  19
Varia  20
Varia  21
Varia  22
Varia  23
Varia  24
Varia  25
Varia  26
Varia  27
Varia  28
Varia  29
Varia  31
Varia  32
Varia  29
Varia  31
Varia  32
Varia  33
Varia  39
Varia  40
Varia  41
Varia  42
Varia  44
Varia  48-49
Varia  50
Varia  52
Varia  53
Varia  54
Varia  55
Varia  56
Varia  57
Varia  58
Varia  70
Varia  71
Varia  72
Varia  73
Varia  74

Copyright © 2004 Collegium Columbinum Opracowanie informatyczne: Mikołaj Michalczyk
 
SPRZEDAŻ WYDAWNICTW COLLEGIUM COLUMBINUM JEST PROWADZONA W I-KSIEGARNI NA SERWERZE KOMERCYJNYM:
WWW.COLUMBINUM.COM.PL