Żyjemy w czasach dynamicznego rozwoju technologii komunikacyjnych i dokonujących się pod ich wpływem zmian w funkcjonowaniu mediów oraz sposobów ich wykorzystywania. Dobrze się zatem stało, że powstała kolejna publikacja, w której przedstawiono wyniki badań nad nowymi zjawiskami komunikacyjnymi oraz spowodowanymi nimi zmianami w języku. (…) Jestem przekonana, że publikacja spotka się z życzliwym przyjęciem polskich językoznawców, medioznawców, socjologów i wszystkich zajmujących się nowymi zjawiskami komunikacyjnymi, a także stanie się inspiracją do dalszych badań nad podjętymi w niej wątkami oraz cenną pomocą dydaktyczną.
(dr hab. Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, prof. KAAFM)
Książka Język a media stanowi kompendium współczesnej wiedzy o języku w mediach, znajdują się w niej także ważne teksty o komunikacji, nie zawsze językowej. Różnorodność, rozmaitość i wielość metodologii, materiału badawczego, doświadczenia naukowego Autorów charakteryzują zgromadzone w tym tomie teksty. Znajdują się tu bowiem dojrzałe studia oparte na wypróbowanej wielokrotnie metodologii, ważne, teoretyczne teksty sąsiadujące z precyzyjnymi analizami studiami przypadków.
(dr hab. Paweł Nowak, prof. KUL)
|
|