Studia pomieszczone w tym tomie reprezentują zróżnicowany metodologicznie, ale wysoki poziom naukowy. Poszerzają one stan dotychczasowej wiedzy z zakresu kognitywistyki, łącząc rozważania teoretyczne z praktyką logopedyczną, która towarzyszy na co dzień bez mała wszystkim autorkom zgromadzonych w zbiorze artykułów. Ze szczególnym uznaniem trzeba odnieść się do aspektu aplikacyjnego tych tekstów, pozwalającego na przeprowadzanie diagnozy zarówno u dzieci, jak również u osób dorosłych.
Trzeba na koniec wyrazić najgłębsze zadowolenie, że w centrum naukowych rozważań usytuowane zostały zagadnienia niewątpliwie istotne z punktu widzenia procesów rozumienia oraz interpretacji zjawisk otaczającego świata przez osoby, dla których zasadniczym narzędziem operacji mentalnych pozostaje niezmiennie ich język ojczysty.
Recenzowana monografia wieloautorska stanowić będzie z pewnością wartościową pozycję z zakresu literatury specjalistycznej, do której, jak należy oczekiwać, sięgną nie tylko logopedzi zajmujący się terapią zaburzeń mowy oraz diagnozą procesów poznawczych.
z recenzji wydawniczej dra hab. Marcelego Olmy
|