CZĘŚĆ I: O NIEJ
KIRA GAŁCZYŃSKA, Professoressa
EUGENIUSZ KABATC, Opowieści Zatoki Neapolitańskiej
Bio- bibliografi a
CZĘŚĆ II: DLA NIEJ
JERZY AXER, Wolność i język
JAN BŁESZYŃSKI, Tłumaczenie jako utwór korzystający z ochrony prawa autorskiego
PAULINA BUCHWALD-PELCOWA, Wiersze Sarbiewskiego.
EWA CYBULSKA, Symbolika astralna w barokowych nurtach poezji miłosnej
ZOFIA CYGAL-KRUPA, Językowy obraz małej ojczyzny w poezji Jana Twardowskiego
STANISŁAW DZIEDZIC, Rozbitek ze Studia 39
JAN KIENIEWICZ, Jaka ojczyzna Juliusza Słowackiego
DANUTA KNYSZ-TOMASZEWSKA, Dialog serdeczny dwóch pisarzy: J. Weyssenhoffa i P. Cazina
ADAM KULAWIK, Co to za pogrzeb?
DANUTA KÜNSTLER-LANGNER, Motywy i symbole biblijne w Emblematach Zbigniewa Morsztyna
NULLO MINISSI, Testologia e critica. Osservazioni su la princeps e la canonica dell’Orlando Furioso
JERZY MIZIOŁEK, Kilka uwag o historii Golgoty Jana Styki
GRZEGORZ NIEĆ, O Towarzystwie Szubrawców
ALINA NOWICKA-JEŻOWA, Osservazioni sul petrarchismo nella lirica d’amore di Jan Kochanowski
RENARDA OCIECZEK, Stara Konstancja – postać historii(?) i literatury polskiej
JERZY STEFAN OSSOWSKI, Gałczyńskiego tren na śmierć pięknej Wenecjanki
PIOTR SALWA, Idealizm i pragmatyzm w Nowelach G. Sercambiego z Lukki
STEFAN SUTKOWSKI, Warszawska Opera Kameralna i opera w Polsce
ELEONORA UDALSKA, Formy liturgiczne w artystycznej praktyce Scholi Teatru Wiejskiego Węgajty
JOANNA UGNIEWSKA, La memoria narrata – sugli ultimi romanzi di Antonio Tabucchi
WACŁAW WALECKI, Questa pietra indica che è sepolto Gomółka
|